ABC-tje - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Juliëtte Frusch en Sven van der Linden - WaarBenJij.nu ABC-tje - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Juliëtte Frusch en Sven van der Linden - WaarBenJij.nu

ABC-tje

Door: Juliëtte + Sven

Blijf op de hoogte en volg Juliëtte Frusch en Sven van der Linden

10 Juni 2015 | Aruba, Aruba

Dames en heren...

Het is inmiddels alweer bijna midden juni en de tijd blijft voorbij vliegen. De afgelopen weken / maanden hebben we het opnieuw enorm druk gehad. Zowel met ons werk als met andere activiteiten die op de planning stonden. Ook niet te vergeten waren de gezellige vakantiebezoeken die er de afgelopen tijd geweest zijn. Om al onze ervaringen zo compact mogelijk aan jullie te verwoorden, hebben we ervoor gekozen om een ABC-tje te schrijven.. Enjoy!!

A = Aruba Ariba, ons bezoek heeft deze cocktail al vaker mogen proeven. Een beetje wodka, beetje rum, aangevuld met wat ijs en fruitpunch en afgeblust met een kleine scheut aardbeiengrenadine en whiskey. Bij thuiskomst mogen jullie er eentje komen proeven ;-)

B = Basisschool de Vlieger, in de (Nederlandse) meivakantie bezochten een vijftal ex-collega's van Sven een bezoekje aan Aruba. Wij hadden zelfs het vakantiegevoel te pakken. We hebben enorm genoten van hun aanwezigheid!!

C = Castle of Love, 15 en 16 augustus staat met rode pen in onze agenda omcirkeld!! We hebben enorm veel zin om op dit festival onze vrienden weer allemaal te zien. We hebben zelfs Peter weten te overtuigen om mee te komen feesten.
D = Diamond Ball, de laatste weken gaan we geregeld naar de bingo. Geen boodschappenbingo, maar gewoon keiharde geldprijzen. Mocht je bingo hebben met de “diamond ball” win je maarliefst 5000 dollar bovenop de reguliere prijs. Daar gaan we nog steeds voor!

E = Eaglebeach-toernooi. Sven had nog maar één grote wens. Het beachtennistoernooi op Eaglebeach winnen. Dit strand wordt één keer per maand omgetoverd tot een twintigtal beachtennisvelden. Uit een sterk deelnemersveld wisten Peter en Sven er uiteindelijk met de beruchte medaille er vandoor te gaan.

F = Funklasse, wij zijn in maart kampioen geworden in de beachtennis-competitie!! In de Funklasse wisten we de 1e plaats te bereiken...

G = Goede recensie, uiteraard is het de bedoeling als receptioniste om al je gasten tevreden te maken of houden. Één van de gasten bij het hotel van Juliëtte, schreef een mooie uitgebreide recensie op Tripadvisor. Hierin werd verteld dat deze gasten enorm tevreden waren over de manier van werken van Juliëtte.

H = Heilige communie. Ook hier doen de meeste kinderen uit de 3e klas (groep 4) de Eerste Heilige Communie. De kerk zat hier dan ook bomvol en een geweldig kinderkoor zorgde voor een goede sfeer. Het was bijzonder om te zien dat, vooral de meisjes, hele speciale kleding aan hadden. Soms leken ze meer op bruidsmeisjes dan op communicantjes.

I = Inspiratie, dit woord werd verzonnen door Juliëtte, terwijl ze zei dat ze eigenlijk geen inspiratie had. Huh?

J = Jolly Pirates, een piratenboot waarop je flink kunt feesten. Precies... Echt iets voor Juliëtte en Sven. Binnenkort staat hij dan ook op het programma!! Mochten we het overleven, zullen we jullie daarna vertellen hoe het was.

K = Koninklijk bezoek, tijdens Sail Aruba 2015 brachten koning Willem-Alexander en koningin Maxima een bezoek aan Aruba. We hadden niet gedacht om dichtbij te komen. Maxima heeft zelfs mooi geposeerd voor de camera!

L = Lekkere pasta, Juffrouw Corry, de (oud)collega van Sven maakte tijdens haar bezoek aan Aruba een heerlijke pasta. Deze hebben we inmiddels zelf ook al twee keer gemaakt. Hij blijft heerlijk! De chorizo-worst, mascarpone, spekjes en overige ingrediënten maken alles tot een heerlijke gerecht. De andere benodigdheden houden we uiteraard geheim!! ;-)

M = Musical, op 17 juni staat er iets groots te gebeuren. Sven en Anke (zijn collega) hebben het grootste theater van Aruba afgehuurd om hier de afscheidsmusical van de 6e klassen te houden. Het belooft een groot spektakel te worden.

N = Nog één maand, we willen er nog niet teveel aan denken, maar onbewust komt 10 juli steeds dichterbij. Dit is de dag dat wij het mooie Aruba zullen verlaten en terug zullen keren naar ons kikkerlandje. We missen Nederland nog niet, maar we verheugen ons er wel al enorm op!

O = Opkomst en ondergang… We hebben het hier niet over “Der Untergang”, maar over de zonsopkomst en –ondergang. Afgelopen weekend stonden Peter en Sven om 5.00 uur op, om bij de Alto Vista Chapel de zonsopkomst te filmen. Met hun Gopro in de aanslag leverde dit mooie beelden op!

P = Parasailen. Tijdens het laatste bezoek van Bard en Miranda zijn we met z'n viertjes gaan parasailen. Erg bijzonder om dit kleine eiland vanuit de lucht te zien.

Q = Quadrijden, voor onze verjaardag hebben we van Bard en
Miranda een quad-tour cadeau gekregen. We hebben lekker gecrosst over de rotsen en het zand!!

R = Roda, de spanning liep de afgelopen weken bij Sven flink op. Maar zelfs 8000 kilometer verderop werd zijn clubje op de voet gevolgd. De kinderen in de klas hebben er zelfs tekeningen van gemaakt! En zoals jullie beslist weten... Met succes!

S = Soldaat van Oranje, tijdens Sail Aruba 2015 werd (een slap aftreksel!!!) van de Soldaat van Oranje opgevoerd. Een tiental ex-toneelspelers maakten de reis naar Aruba om een aantal nummers te zingen die in de musical ook gezongen werden. Het was bijzonder om mee te maken, maar al met al viel het allemaal een beetje tegen.

T = Toelatingstoets, om aangenomen te worden op de Arubaanse HAVO moeten de leerlingen een toets doen. Vanuit beide 6e klassen, met in totaal 43 leerlingen, mochten 11 kinderen deze zogenaamde Colegio-toets maken. Uiteindelijke werden 6 van de 11 kinderen aangenomen. Hier zijn Sven en zijn collega enorm trots op.

U = Uurtje staken, in mei heeft Sven samen met zijn collega's een uur gestaakt. De kinderen werden om 12.00 uur naar huis gestuurd. De school van Sven ligt aan een zandweg met aanliggend een (u raadt het al) zand-sportveld. Door de grote hoeveelheid wind van de afgelopen tijd vinden er elke dag flinke zandstormen plaats op school. Kinderen en collega's worden ziek (keelpijn), apparaten en boeken slijten sneller en het vegen/ schoonmaken is niet bij te houden!! Met het staken hopen ze erop dat de betreffende instanties snel met een oplossing komen.

V = Verrassingsbezoek, vanaf december moest Sven zijn mond goed houden. Medio maart zijn namelijk de ouders van Juliëtte onverwacht op bezoek gekomen. Zonder dat Juliëtte hiervan op de hoogte was, bezochten Bard en Miranda voor de tweede keer het eiland. Uiteraard kijken we terug op een geweldige tijd!!

W = Wesp, oftewel Maribomba, afgelopen week mocht Sven iets zeer bijzonders doen. Iets wat hij in de rest van zijn leven vrijwel nooit meer zal doen. Hij mocht namelijk aan de knie van Juliëtte zuigen. Beter gezegd, hij moest dit doen. Ze was namelijk gestoken door een Maribomba (een Arubaanse wesp).

X = xxxxx, kusjes aan iedereen die ons telkens zoveel berichtjes / kaarten sturen. Dit waarderen wij enorm!!

Y = Ysjes, want die eten we nooit. Logisch toch? ;-)

Z = Zwerfhonden, ongelooflijk!! Toen Sven zich 's ochtends aan het kleden was, viel hem op dat er opeens maar één schoen te vinden was. Toen hij via de schuifpui naar buiten keek, zag hij opeens een zwerfhond er met zijn schoen vandoor gaan. Gelukkig is ook dit allemaal weer goed gekomen!

Tot snel!!!!

• 15 Juni 2015 - 18:32

Ineke:

geniet van de laatste mooie weken. X

• 16 Juni 2015 - 15:34

Troutje De Rosa:

hoi sven en julliet,

zal jullie boeiende reisverslagen gaan missen.
    maar..... naar huis komen is ook mooi, toch!!!!!

groetjes troutje emanuel de rosa