En toen kwam het opeens heeeeel dichtbij! - Reisverslag uit Kerkrade, Nederland van Juliëtte Frusch en Sven van der Linden - WaarBenJij.nu En toen kwam het opeens heeeeel dichtbij! - Reisverslag uit Kerkrade, Nederland van Juliëtte Frusch en Sven van der Linden - WaarBenJij.nu

En toen kwam het opeens heeeeel dichtbij!

Door: Juliëtte en Sven

Blijf op de hoogte en volg Juliëtte Frusch en Sven van der Linden

12 Juli 2014 | Nederland, Kerkrade

En toen....

Tientallen sollicitatiebrieven verder bleef het angstig stil in onze mailbox. Hier en daar een afwijzing, maar van de meeste schoolbesturen niet eens een reactie. Ach het zal wel niks worden, dachten we..

De weken gingen voorbij en we keken al uit naar een nieuwe uitdaging. Juliëtte ging op stage naar Tenerife en Sven ging verder met zijn werk op Basisschool De vlieger. En toen, plots, geheel onverwachts...

"Uw heeft een nieuwe e-mail ontvangen". Midden in de carnavalsvakantie werd Sven uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek bij de Arubaanse Ambassade in Den Haag. In deze mail zat een bijlage met alle geselecteerde sollicitanten. Het viel al snel op dat Sven niet de enige was met zijn onderwijsbehoeftes in Aruba. Maar liefst 40 leerkrachten mochten op gesprek komen.

Vol goede moed vertrok Sven woensdag 12 maart met de trein naar Den Haag. Toch best wel spannend allemaal! Na 5 minuten was het al duidelijk. "Mannen in het onderwijs zoeken wij altijd, je bent aangenomen". Totaal verbaasd stapte Sven in de trein terug naar het zuiden.

Nu, bijna 4 maanden later, staan we voor de (tot nu toe) grootste uitdaging van ons leven. Emigreren naar het buitenland. Je eigen vertrouwde omgeving (voorlopig achterlaten).
Onze ouders en vrienden... De tennisclub.. Onze collega's.. We zullen ze allemaal gaan missen.

Maar.... We hebben er vooral enorm veel zin en vertrouwen in dat we een TOP jaar tegemoet gaan. Lekker weer, mooie stranden, nieuwe mensen leren kennen en vooral GENIETEN!

Wij zijn er klaar voor.. Nog maar 2 dagen.
En toen kwam het opeens heeeeel dichtbij!

Onze laatste reisverhaal vanuit Nederland, tot in Aruba! Here we go!

• 12 Juli 2014 - 14:14

Ruud En Truus:

Wij zullen op de luchthaven staan! Goede reis. Tot maandag!!

• 12 Juli 2014 - 15:18

Nel En Jack:

Wij wensen jullie een heel goede reis en let goed op elkaar daar op Aruba
    Groetjes van ons

• 12 Juli 2014 - 16:04

Lillian Plantaz:

Ja Sven en Juliette, heel veel plezier met jullie uitdaging. Geniet en het ga......jullie goed. Jij Sven hebt mij enthousiast gemaakt voor zuid afrika. Wij vertrekken snel en ik zal jou verslag doen reken maar.....want jij bent de persoon die dit virus veroorzaakt hebt,!,,,,,,
    Heel, heel veel plezier en tot mailen.

• 12 Juli 2014 - 17:27

Marijke:

Bon viaje. hopi exito!!!

• 12 Juli 2014 - 18:10

Diana:

Het aftellen kan beginnen. Ik wens jullie een goede reis en vooral veel plezier samen op dit mooie eiland. Geniet ervan.

• 12 Juli 2014 - 18:49

Ineke :

Spannend!!!!!! Ik ben heel benieuwd wat jullie allemaal gaan beleven. Geniet!!

• 12 Juli 2014 - 19:37

Kathy Kuijpers:

Sven en Juliette,

Ik wens jullie een hele goede reis en heel veel plezier met jullie nieuwe baan en stageplek. Geniet met volle teugen van deze kans.

groetjes Kathy

• 12 Juli 2014 - 22:52

Karin Meevissen:

Lieve Sven en Juliette, nu is het echt aftellen , de laatste dagen in NL . Bij je familie die jullie vast zullen gaan missen maar wel hopen dat jullie het naar je zin krijgen op Aruba. Ook wij hopen dat voor jullie en zullen vaak aan jullie denken. Wij wensen jullie een goede vlucht, een hartelijke ontvangst op Aruba en veel succes op jullie nieuwe werkplek. Veel plezier, veel geluk en vooral : let goed op elkaar rn blijf GEZOND !!! Liefs en groetjes van ons : Lambert en Karin ❤️

• 13 Juli 2014 - 11:13

Jmj:

lieve sven en juliett jullie gaan een nieuw avontuur aan en zijn klaar voor een nieuw begin en hebben er ook veel zin in en hopen dat jullie het naar je zin heb in aruba heel veel succes op jullie werkplek en wij wensen jullie een goede vlucht wij zullen ook vaak aan jullie denken veel plezier en geluk dikke knuffel groetjes jo wilma