De eerste week - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Juliëtte Frusch en Sven van der Linden - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Juliëtte Frusch en Sven van der Linden - WaarBenJij.nu

De eerste week

Door: Juliëtte en Sven

Blijf op de hoogte en volg Juliëtte Frusch en Sven van der Linden

16 Juli 2014 | Aruba, Aruba

Maandag 14 juli:

Eindelijk, het was zover. Om 8.00 uur stipt stonden de ouders en zus van Juliëtte, de ouders, zus (+vriend) en oma van Sven klaar voor vertrek. Na een voorspoedige autoreis, was het allemaal toch wel spannend om op Schiphol aan te komen.
We vlogen met Arkefly. Met een kleine extra bijbetaling mochten we 40 kilo per persoon meenemen. Bij het inpakken van de koffers bleek echter al dat we hier allebei een stuk boven zaten. Ai.. Dat wordt flink bijbetalen... De vader van Juliëtte (expert in vliegen!) wist echter op een slimme manier de extra kosten te omzeilen.

Na een emotioneel afscheid en de check bij de douane, stapten we het vliegtuig in. De "Dreamliner" (één van de nieuwste vliegtuigen!) was ons reismiddel. Een prachtig vliegtuig, met schermpjes in de stoelen, mooie en rustgevende verlichting in het vliegtuig en erg rustige en stille omgevingsgeluiden. Een ware aanrader!
Na een vliegreis van 9 uur en 45 minuten kwamen we aan op het vliegveld van Curaçao. Wij hadden hier een korte overstap en konden rustig plaatsnemen in de vertrekhal. (Overigens was het een dag later niet zo rustig! Een schietpartij op het vliegveld eiste twee levens!!)

Om 21.00 uur lokale tijd landden we met een rustige landing in het tropische Aruba. We werden opgehaald door Truus en Ruud. Zij zijn het komende jaar ons buren / verhuurders. Met een dikke knuffel en een koud blikje bier werden we op een toepasselijke manier verwelkomd.

Na een korte rondrit over het eiland, arriveerden we in ons "stekkie". Een heerlijk onderkomen met onder andere een tweepersoonsbed, een grote keuken, lekkere bank en een gedeeld zwembad. Heerlijk....

Dinsdag 15 juli:

Na een heerlijke nacht, werden we om 8.15 uur wakker. Het bed sliep heerlijk en de airco was het 's nachts niet nodig. Na een lekker ontbijtje (Hollandse kaas en boterhammenworst!!) begonnen we met het uitpakken van onze 5 (!!) koffers. De inloopkast werd goed gevuld, de fotolijstjes opgehangen en de "uitzwaaikaarten" neergezet.

Ruud en Truus nodigden ons vervolgens uit om een gedeelte van het eiland te verkennen. We vertrokken in Noordelijke richting en kwamen onder andere bij de California Lighthouse. Een vuurtoren op het noordelijke en ruwe gedeelte van het eiland. Bij daglicht viel meteen goed te zien dat de stranden parelwit waren. Sven noemde de zee "kraakblauw". Zo introduceerden we meteen een nieuw woord!
Na een koud drankje bij de vuurtoren reden we terug naar huis.

Tijd om een duik te nemen in het zwembad. Samen met Demi (de jongste dochter van Ruud en Truus) maakten we er een gezellige middag van. Het beachtennis mocht uiteraard niet ontbreken!

's Avonds werden we uitgenodigd om een hapje te gaan eten bij Bingo!. Een gezellig, knus restaurantje met een uitgebreide menukaart. Juliëtte koos voor de Bingo! Burger en Sven de Bingo! Bruchette. Beide erg lekker!

Woensdag 16 juli:

Afgelopen nacht zijn zowel Sven als Juliëtte een keer wakker geworden van de hitte. Toch maar af en toe de airco aan 's nachts!

Nog voor het ontbijt reed Truus ons naar de SuperFood. Een grote supermarkt met een groot assortiment. In deze supermarkt was misschien nog wel meer te krijgen als een gemiddelde supermarkt in Nederland. De meeste levensmiddelen waren ingevoerde Jumbo-producten. Erg grappig en apart om duizenden kilometers van huis Jumbo-Hagelslag en Jumbo-afwasmiddel te kopen.

Na ons ontbijt, gingen we kennismaken met Roberto. Roberto is een vriend van Ruud en Truus en heeft een eigen watersportbedrijf. Onder het genot van een lekkere Starbucks-koffie hebben we op het strand gekletst en genoten van het mooie uitzicht en weer. Roberto is tevens de eigenaar van het appartement waar Myrthe (een vriendin/ collega) komt te wonen.

Na thuiskomst zijn Sven en Ruud een huurauto gaan regelen. Het overhaast kopen van een auto neemt behoorlijk wat risico's met zich mee. Verstandig is om eerst een auto te huren. Aangezien Juliëtte nog geen 21 jaar is, mag zij helaas nog geen gebruik maken van de auto. Sven zal de komende maanden dus voor taxi-chauffeur spelen. Leraar en taxi-chauffeur, wie kan dat zeggen....??

Tijdens de rit naar huis, kwam één klein probleempje aan het licht. De snelheidsmeter doet het niet.. Geen flauw idee hoe hard we reden!

Na een uurtje zwemmen, een lekkere (koude!) douche en onze eerste zelfgekookte maaltijd, doken we op het bank met onze laptop en begonnen we te schrijven aan dit verhaal. De komende dagen zullen we jullie regelmatig op de hoogte houden van onze laatste belevenissen.

We keep in touch!!

• 17 Juli 2014 - 07:49

Bavi:

Wat leuk om te horen dat jullie het er fijn hebben. En godzijdank Jumbo producten

• 17 Juli 2014 - 09:56

Wilma Lennhaarts :

leuk om te lezen dat jullie al op verkening zijn geweest met de buren en waar jullie je vragen kunnen stellen als je wat wil ondernemen geniet lekker verderjullie twee tot het volgendeverhaal gr jo wilma xxx

• 17 Juli 2014 - 11:13

Lieke:

meester leuk om dit alemaal te lezen groet lieke

• 17 Juli 2014 - 19:16

Jack En Nel:

Zo ik lees dat jullie je draai wel al gevonden hebben daar. Voor de hitte hadden jullie niet hoeven gaan .Die hebben we hier ook, het verschil is jullie hebben airco en wij niet.Maar alle gekheid op een stokje. Geniet van jullie vrije dagen daar.Groetjes van ons

• 17 Juli 2014 - 19:29

Sandra, Mark En Jesse Wobma:

Hey jullie twee.

Wat leuk om jullie belevenissen zo mee te krijgen. Zal het zeker blijven volgen.
    Verder veel plezier nog en succes met het les geven.

• 17 Juli 2014 - 21:33

May:

goed om te lezen! Ik wens jullie voor de komende dagen nog veel genieten samen toe!
    Een lieve knuffel!

• 18 Juli 2014 - 06:43

Cathlin..:

Super leuk!!
    Kon ik maar ff langs komen lijkt mij een super mooi plekje om te bezichtigen hahaha..

Ik volg jullie op de voet.
    Have fun daar!
    Dikke kus Cathlin Frusch.

• 18 Juli 2014 - 16:39

Juliëtte + Sven:

Thanks voor alle leuke reacties! We blijven jullie op de hoogte houden...

• 20 Juli 2014 - 18:09

Karin:

Hallo Sven en Juliette , fijn dat jullie zo verwelkomd zijn en een beetje wegwijs gemaaktdoir die mensen , zo voelt het dan goed en sta je er niet alleen voor. Het lijkt me prachtig daar , word ik n tikkeltje jaloers op .

• 20 Juli 2014 - 18:20

Foutje nu komt deel 2

• 20 Juli 2014 - 18:37

Karin:

foutje... deel 3 dan maar :-)) Wat leuk dat jullie zo opgevangen worden door die mensen dat geeft een fijn gevoel en zo sta je niet overal alleen voor. Leuk dat jullie al dingen gezien hebben op het eiland en het naar jullie zin hebben! Het ziet er allemaal prachtig uit en ook n leuk appartement , superrrrr. Geniet vooral en let goed op elkaar, alvast succes met jullie job binnenkort. Leuk dat jullie een aandenken meegenomen hebben en zo af en toe aan ons denken , ons "Hollanders "niet vergeten :-)) Hang de vlag uit ( NL ) ha ha zo kan iedereen zien waar "de Hollanders "wonen. Zeg... en aanpassen he aan de cultuur daar en het eten, gril ns kevertjes , sprinkhanen enz...of bak ze in de frietepan , moet lekker zijn....( grapje). Van ons uit : liefs en vele groetjes xxxen blijf vooral gezond !!!

• 25 Juli 2014 - 11:17

Dani:

Hoi meester Sven ben je al aan het strand